Support

Veelgestelde vragen!

Staat jouw vraag hier niet tussen? Zoek en kijk of jouw vraag op onze website te vinden is. Kom je er dan nog niet (helemaal) uit? Bel ons gerust op!

Geen resultaten gevonden.
Zijn er op het moment lokale storingen met internet, vaste of mobiele telefonie?
Geschreven doorNils

Kijk op onze supportpagina om te zien of er een storing bekend is. Staat er niets tussen en werkt het toch anders dan je gewend bent kan er altijd gebeld worden met onze afdeling support op 088 200 6099, zij kunnen dan uitzoeken of er iets aan de hand is.

Sluiten
Wie moet ik bellen als ik een storing heb met mijn internet, vaste telefonie of mobiele telefonie?
Geschreven doorNils

Ongeacht welke dienst je bij ons afneemt raden we altijd aan dat er rechtstreeks met ons contact wordt opgenomen. Als beheerder van onze eigen producten en business partner van de overige merken die we leveren hebben we overal de juiste ingangen om storingen te inventariseren en op te lossen. In het geval van storing dus direct contact opnemen met onze afdeling support op 088 200 6099.

Sluiten
De hotspot-functionaliteit werkt niet, hoe kan dat?
Geschreven doorVoips

Het kan zijn dat je merkt dat je geen gebruik kan maken van de zogeheten hotspot op je mobiele toestel. In dat geval zal de APN-instelling niet juist zijn, onze oplossingen ondersteunen namelijk wel de mogelijkheid om gebruik te maken van een hotspot. In de instellingen van je mobiele telefoon kan je instellen welk APN gebruikt wordt voor de hotspot. Neem contact op met onze supportafdeling om te kijken wat daar ingesteld moet staan.

Sluiten
Is het mogelijk om een training of demonstratie te krijgen van jullie producten en diensten?
Geschreven doorNils

Trots als we zijn op onze producten is het zeker mogelijk om een demonstratie te krijgen. Ook kunnen we natuurlijk precies uitleggen hoe alle functies werken, dus een training is zeker mogelijk. Hoe we dat gaan aanpakken kan het beste besproken worden met onze commerciële afdeling, zij zijn te bereiken op 088 200 6000.

Sluiten
Welk abonnement of product past het beste bij mijn situatie?
Geschreven doorNils

Goede vraag! Tegenwoordig is er in een zakelijk omgeving een overlap van vaste telefonie, mobiele telefonie en ICT. Tot een oplossing voor een communicatie-vraagstuk komen vereist daarom een gespecialiseerde inventarisatie van de huidige omgeving, de wensen en eisen en de toekomstvisie van het bedrijf. Een antwoord op de vraag komen we dus graag geven onder het genot van een kop koffie bij jullie op kantoor!

Sluiten
Kan ik mijn huidige telefoontoestellen/telefooncentrale/hardware hergebruiken?
Geschreven doorNils

In veel gevallen kan bestaande hardware opnieuw ingezet worden als je je omgeving upgrade naar een systeem van Voips. Zeker bij recent aangeschafte toestellen/centrales is dit veelal geen probleem. Als je specifieke modellen wil laten controleren op geschiktheid neem dan gerust contact op.

Sluiten
Wat zijn jullie openingstijden voor support?
Geschreven doorNils

Je kunt de supportafdeling bereiken van maandag t/m vrijdag, 08:30 tot 17:00 uur. Wij zijn bereikbaar via:

Telefoon: 088 200 6099
E-mail: support@voips.nl

Via de klantenportaal kan er ook direct en 24 uur per dag een ticket aangemaakt worden.

Sluiten
Wat is jullie werkgebied?
Geschreven doorNils

Aangezien we in het prachtige Gemert gevestigd zijn, is een groot deel van onze klanten afkomstig uit Brabant en Limburg. Ons werkgebied is echter heel Nederland, en we bedienen zelfs klanten met vestigingen in het buitenland. Kortom; we helpen mensen communiceren van Biggekerke tot Moddergat, van Julianadorp tot Mheer, en ver daarbuiten!

Sluiten
Ik heb problemen met mijn huidige VoIP leverancier of provider, kunnen jullie mij hierbij helpen?
Geschreven doorNils

Vervelend dat er een probleem is. Het is in dat geval fijn om een duidelijke inventarisatie van de situatie te hebben. Dat is onze specialiteit! Neem dus gerust contact op, dan kunnen wij kijken waar en hoe het mis gaat.

Sluiten
Van wie krijg ik de factuur voor internet, vaste telefonie en mobiele telefonie als ik met jullie in zee ga?
Geschreven doorNils

In veel gevallen ontvang je voor de diensten die je bij ons afneemt een factuur van Voips. In sommige specifieke gevallen maken als business partner gebruik van een dienst van een derden, die dan rechtstreeks factureert. In dat geval blijven wij natuurlijk wel gewoon verantwoordelijk voor de service (en zijn dus ook eerste aanspreekpunt).

Sluiten
Ik krijg onduidelijke facturen van andere providers, kunnen jullie daarbij helpen?
Geschreven doorNils

Dat kan! Ook de facturen van andere partijen kunnen wij lezen als de beste. Stuur ze op en we kijken graag met je mee.

Sluiten
Worden mijn huidige telefonie en internetcontracten door jullie opgezegd?
Geschreven doorNils

Bij een overstap naar Voips worden de meeste contracten door ons automatisch opgezegd. Daar heb je dus geen omkijken naar! In sommige gevallen moet de contractant zelf de opzegging indienen. In dat geval kunnen wij zelf de opzegging helaas niet laten verwerken, maar dan helpen we je natuurlijk met de procedure. Let er op dat je zelf als contractant altijd zelf verantwoordelijk bent voor betaling en contractsvoorwaarden. Let er goed op dat je een bevestiging ontvangt van een opzegging vanuit de latende aanbieder.

Sluiten
Hoe kom ik er achter welke abonnementen ik nu eigenlijk heb?
Geschreven doorNils

Hiervoor is een inventarisatie nodig. Dit is ons dagelijks werk. Breng je schoenendoos vol met facturen naar ons toe en je krijgt een mailtje terug met de overbodige diensten die je op dat moment hebt, én waar het slimmer kan.

Sluiten
Wat is een huntgroep?
Geschreven doorIvo

Als je een huntgroep hebt, kun je meerdere toestellen koppelen aan 1 extern telefoonnummer. Als je dit nummer belt gaan alle gekoppelde toestellen rinkelen. 

Sluiten
Wat betekent IVR?
Geschreven doorNils

IVR betekent “interactive voice response” en dit houdt in dat de beller begeleid kan worden door een computerstem. Daarnaast maakt IVR het mogelijk om opdrachten door de beller te laten uitvoeren door simpelweg op een toets te klikken. “Klikt” goed, of niet? Ps; we willen dit ook nog wel eens ouderwets een keuzemenu noemen..

Sluiten
Welk type verbindingen leveren jullie en wat houdt het in?
Geschreven doorNils

We hebben een groot aantal verschillende typen verbindingen. Een overzicht van de mogelijkheden:

ADSL (2+)

ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. ADSL werkt via de normale koperdraad telefoonlijn (analoog of ISDN) die via een digitaal ADSL modem is aangesloten op de computer. Dit type verbinding heeft een grotere download capaciteit dan een upload capaciteit (hier staat de “Asymmetric” in de afkorting voor). Bestanden binnenhalen gaat dus sneller dan bestanden versturen. ADSL2+ is de nieuwste variant en heeft een vele hogere snelheid dan de traditionele ADSL. Wij hebben verbindingen beschikbaar in bandbreedtes tot maximaal 20Mb/1Mb. ADSL2+ kan worden geleverd met traditionele KPN telefonie (ook wel PSTN/ISDN2 genoemd) vanaf de wijkcentrale (CO) en buitenring/straatkast (BR).

VDSL en BVDSL

VDSL staat voor Very-high-bitrate Digital Subscriber Line en is een opvolger van ADSL, waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk is. Zo is de snelheid van VDSL2 vele malen hoger in vergelijking tot de ADSL verbinding! VDSL zorgt voor hoge snelheden over koperverbindingen (POTS). VDSL is ook asymmetrisch en beschikbaar in bandbreedtes tot maximaal 200Mb/20Mb.

VDSL wordt zonder traditionele KPN telefonie geleverd vanaf de wijkcentrale (CO) of de straatkast (BR). Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit stabiel blijft wanneer VDSL geleverd wordt via BR, wordt vectoring toegepast op het merendeel van de straatkasten. Deze techniek zorgt met ruisonderdrukking voor snelheden die oplopen tot 100Mb per koperpaar.

VDSL wordt ook geleverd met pair bonding onder de naam BVDSL. Hier worden twee koperparen gebundeld om tot maximaal 100Mb te halen op aansluitingen vanaf een wijkcentrale (CO) en 200Mb vanaf een straatkast (BR+vectoring). Om het mogelijk te maken om zulke hoge snelheden te halen, moet het modem voldoen aan de vereisten voor de technieken vectoring en/of pair bonding. Neem vrijblijvend contact op als je wil weten of jouw huidige modem hieraan voldoet.

SDSL

SDSL voorziet in symmetrische bandbreedte. Dit wil zeggen dat de downloadsnelheid hierbij gelijk is aan de uploadsnelheid. Dit is een groot voordeel voor bedrijven, wanneer zij zowel veel bestanden versturen als ontvangen. De bandbreedte is beperkt tot maximaal 2,3 Mb/2,3Mb, maar de symmetrische karakteristieken van SDSL maken deze verbinding zeer geschikt voor voice-toepassingen.

Glasvezel

Glasvezel, ook fiber genoemd, is een haardunne vezel van glas.

De toepassing in telecommunicatie werkt op een manier waarbij licht wordt gestuurd door lange vezels van optisch zeer helder glas om signalen betrouwbaar over grote afstanden te transporteren. De belangrijkste eigenschappen van een glasvezelverbinding zijn de grote bandbreedte en de grote afstand waarover deze snelheid gerealiseerd kan worden. Er zijn glasvezelverbindingen mogelijk tot wel 10 Gbit/s, over een afstand van vele kilometers. Net als bij ADSL en coax is de werkelijk behaalde snelheid afhankelijk van de aanbieder en een groot aantal factoren. Een verschil met bijvoorbeeld ADSL of coax, is dat de commercieel en technisch geleverde snelheden symmetrisch zijn, wat wil zeggen dat de up- en downloadsnelheid gelijk zijn. De netwerkvertraging is lager dan die van ADSL en coax. In tegenstelling tot de coax- en DSL-netwerken is de glasvezelkabel niet gevoelig voor corrosie en blikseminslagen.

Mobiel internet

Met mobiel internet kan je een verbinding realiseren zonder fysieke kabels. In veel gevallen zal er een simkaart in een apparaat geplaatst worden (bijvoorbeeld in een router / USB-modem (dongle / dongel) / MiFi / track & trace / etcetera), waarna er via een netwerk naar keuze (KPN / Vodafone / Telfort / Tele2 / etcetera) via de verschillende technieken (2G (GSM) / 3G (UMTS - HSDPA - HSUPA) / 4G (LTE)) verbinding met internet gemaakt wordt. Snelheden gaan tegenwoordig tot ruim 100Mbit.

Sluiten

Vraag nu een offerte aan voor jouw bedrijf!

Contact

Neem contact met ons op

Verzenden

We gebruiken deze gegevens enkel om te kunnen reageren op je aanvraag. Meer info vind je in onze privacyverklaring.

Scroll voor meer informatie