Nieuws & tips

Een overzicht van relevante berichten

21 mei 2019

Upgrade analoge lijnen (PSTN lijn > E-Pots)

telefoon

Het is al een tijdje bekend dat KPN ISDN1/2 Enkelvoudig (EV), ISDN2 Meervoudig (MV) en PSTN Meervoudig (MV) vanaf 1 september 2019 uitfaseert. Voor PSTN lijn enkelvoudig (analoge lijn) wordt de dienstverlening gecontinueerd en zal KPN het enkelvoudige PSTN netwerk gaan upgraden met de nieuwste technieken en hardware.

Wat gaat er gebeuren?
De komende maanden zal KPN gefaseerd de upgrade uitvoeren per telefooncentrale en zal het bestaande netwerk worden omgezet naar de nieuwe techniek (PSTN lijn > E-Pots). Indien je gebruik maakt van een dergelijke analoge lijn (voor bijv. lift, fax of alarm) zul je rechtstreeks vanuit KPN een brief ontvangen wanneer deze omzetting precies zal plaatsvinden.

Wat betekent dit voor jullie?
Tijdens de feitelijke omzetting (welke overdag zal plaatsvinden) zal de analoge lijn enkele minuten worden onderbroken, binnen enkele minuten zal de lijn weer actief zijn. De upgrade is puur een technische wijziging en in de praktijk zal er weinig veranderen voor jullie. Om er zeker van te zijn dat de upgrade goed is verlopen is het aan te raden om goed te controleren of jullie diensten nog actief zijn en naar behoren werken.

Verklaring E-Pots
Onderstaand de verklaring die door KPN en partners is gepubliceerd:

"Reeds vele jaren leveren verschillende partijen telefoniediensten aan consumenten en bedrijven in Nederland. Het telefonie-platform (PSTN) dat KPN hiervoor gebruikt is sinds de jaren ’80 operationeel. Het op leeftijd raken van de apparatuur maakt de continuering van dit platform onzeker. KPN is met modernisering gestart om met een alternatieve techniek (E-Pots) de analoge telefonie functionaliteit te kunnen blijven leveren. Uitgangspunt hierbij is een identieke PSTN dienstverlening, inclusief alle bestaande faciliteiten zoals doorschakelingen, wisselgesprek, gebruik van faxen, analoge modems etc. Uit vele en uitgebreide testen is gebleken dat KPN met een modernisering van de onderliggende techniek een volwaardige PSTN dienst kan leveren, waarbij dezelfde functionaliteiten geboden blijven. Desondanks adviseren wij u wanneer u de lijn gebruikt voor een ander doel dan telefonie, dat u de werking van de PSTN dienst na de migratie zorgvuldig controleert. Mocht er onverhoopt iets niet werken, dan kunt u contact opnemen met uw telecom aanbieder. KPN zal deze nieuwe techniek gefaseerd introduceren in het telefonie-netwerk. De komende maanden zal de nieuwe techniek per centrale voor alle klanten van alle telecomaanbieders worden geïnstalleerd en zullen bestaande PSTN (analoge) telefonie-lijnen worden overgezet naar deze nieuwe techniek. De overstap zal overdag plaatsvinden en binnen enkele minuten geëffectueerd zijn. Daarna kunt u weer jaren vooruit met uw analoge telefonie-aansluiting!"
 

Contact

Neem contact met ons op

  • Voips B.V.
  •  
  • Locatie Gemert
  • Scheiweg 26
  • 5421XL Gemert
  •  
  • Locatie Veghel
  • Poort van Veghel 4943
  • 5466 SB Veghel
  •  
  • 088 - 200 60 00
  • info@voips.nl

Verzenden

We gebruiken deze gegevens enkel om te kunnen reageren op je aanvraag. Meer info vind je in onze privacyverklaring.

Scroll voor meer informatie