Nieuws & tips

Een overzicht van relevante berichten

30 juli 2020

Welke telefooncentrale moet ik kiezen? Wij helpen je.

Welke centrale je moet kiezen is zo makkelijk nog niet. In deze blog helpen we je een handje.

Vooraf leggen we uit wat een telefooncentrale is, wat de functie ervan is binnen je bedrijf en welke verschillende telefooncentrales er zijn.

Daarna geven wij handvatten voor het kiezen van de juiste telefooncentrale voor jouw bedrijf.

Wat is een telefooncentrale eigenlijk?

Een telefooncentrale is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Vroeger kwam het weleens voor dat je eerst de telefoniste van de telefooncentrale op moest bellen voordat je de uiteindelijke persoon aan de telefoon kreeg.

De traditionele telefooncentrale is in feite het fysieke kastje in de patch- of meterkast waar de telefoonlijn op wordt aangesloten. Deze zorgt ervoor dat gesprekken op je toestel worden afgeleverd en je de lijn aan kan nemen.

Tegenwoordig spreken we vaker van een VoIP- of hosted telefooncentrale.

Hierbij heb je geen fysieke telefooncentrale en -lijn meer nodig. De toestellen melden zich dan namelijk via het internet aan op de virtuele centrale.

Hoe werkt een telefooncentrale in de cloud?

Een telefooncentrale in de cloud of VoIP telefooncentrale is toegankelijk via het internet. Je beheert de volledige telefonie omgeving dus via één online platform.

Hiermee zijn ook de kosten van het aanschaffen van een dure traditionele centrale overbodig. Je betaald simpelweg een maandelijks bedrag voor het aantal gebruikers of voor het aantal gelijktijdige spraakkanalen.

De functie van een VoIP telefooncentrale

De voornaamste functie van een telefooncentrale in de cloud is natuurlijk om je bedrijf telefonisch bereikbaar te houden.

Daarbuiten zijn er uitgebreidere VoIP telefooncentrales die meer opties en functionaliteiten bieden. Denk hierbij aan het voeren van online meetings, bellen via je mobiele telefoon met het zakelijke nummer of chatvensters op je website.

Verder zitten er, afhankelijk van het systeem, verschillende opties ingebouwd zoals: gespreksopname, uitgebreide rapportages, keuzemenu’s, slimme wachtrijen en koppelingen met CRM systemen.

Welke telefooncentrale moet ik kiezen voor mijn bedrijf?

Welke telefooncentrale je het beste kunt kiezen hangt erg af van het type bedrijf samen met de wensen en eisen. Hieronder geven we je een aantal voorbeelden.

Is jouw bedrijf afhankelijk van telefonie omdat je salesafdeling werkt met voicelogs? Of is bellen binnen je bedrijf eerder een bijzaak omdat je verkopers meestal buiten de deur zijn?

In dat laatste geval kun je met Hosted Voips Standaard waarschijnlijk goed vooruit.

Ben je opzoek naar uitgebreidere functies dan is het Hosted Voips Expert platform mogelijk interessanter.

Wil je processen binnen je bedrijf verbeteren? Gebruik dan Hosted Voips Expert.

Of voer je zo’n plat mogelijke bedrijfsstructuur? Dan is onze Standaard oplossing het meest geschikt.

Lees alles over Hosted Voips Expert >>

We raden het altijd aan om met een van onze adviseurs in gesprek te gaan. Tijdens een vrijblijvende afspraak nemen we samen de wensen en eisen door om zo tot de beste oplossing te komen.

Maak een afspraak >>
 

Contact

Neem contact met ons op

  • Voips B.V.
  •  
  • Locatie Gemert
  • Scheiweg 26
  • 5421XL Gemert
  •  
  • Locatie Veghel
  • Poort van Veghel 4943
  • 5466 SB Veghel
  •  
  • 088 - 200 60 00
  • info@voips.nl

Verzenden

We gebruiken deze gegevens enkel om te kunnen reageren op je aanvraag. Meer info vind je in onze privacyverklaring.

Scroll voor meer informatie