Nieuws & tips

Een overzicht van relevante berichten

13 april 2017

Pas op: Lijnkaping! Slamming ligt op de loer..

Misschien heb je de term voorbij horen komen, want recent merken wij dat steeds meer bedrijven slachtoffer worden van slamming (ook wel lijnkaping genoemd). Bij slamming word je onbewust en ongewild overgezet op een andere provider. Je hebt dan niet voorafgaand aan de overstap (bewust) toestemming gegeven, bent misleid door telefonische verkoop of dubieus opgestelde brieven en merkt pas dat je geslamd bent nadat je een factuur ontvangt of wanneer er een monteur zich bij je meldt. Ook zien we dat bedrijven na het aanvragen van een nieuw nummerblok bij ACM bewust benaderd worden door partijen die veinzen dat er nog een handtekening gegeven moet worden om het nummerblok te kunnen gebruiken. Deze handtekening wordt echter gebruikt voor het aangaan van het ongewenste contract.   Uiteraard is slamming verboden! Aanbieders moeten altijd vooraf toestemming hebben om een dienst over te nemen. In de praktijk blijkt dat partijen zonder grondige controle van gegevens toch akkoord geven op overname van diensten, waardoor lijnkaping dus mogelijk wordt.

Graag geven we je een aantal tips om slamming en lijnkaping te voorkomen:

Denk je dat je slachtoffer bent geworden van slamming? Neem zo snel mogelijk contact op met Voips! We kunnen samen kijken wat je mogelijkheden zijn.

Contact

Neem contact met ons op

Verzenden

We gebruiken deze gegevens enkel om te kunnen reageren op je aanvraag. Meer info vind je in onze privacyverklaring.

Scroll voor meer informatie